הקדמה
בנית תוכן מותאם עבור מנועי חיפוש
תכנון דף כניסה לאתר
אופטימיזציה
מחקר מילות מפתח וביטויי חיפוש
כיצד יוצרים תנועה באתר אינטרנט
מנועי חיפוש ואינדקסים
רישום האתר במנועי חיפוש ובאינדקסים
איך להחליף קישורים בהצלחה
טיפים להפעלת אתר
שיפור המיקום בתוצאות החיפוש
טיפים SEO
טיפ מנצח לקידום האתר שלך
כיצד אני מקדם את האתר שלי בגוגל
קידום אתרים שגוי
העונשים החדשים של גוגל
שיפור המיקום בתוצאות החיפוש
המאמר נכתב ע"י רמי גבאי

מנועי החיפוש מכוונים את תנועת הגולשים
מכון המחקר האמריקאי
Jupiter פרסם לאחרונה מחקר בנוגע לנתח השוק העצום של מנועי החיפוש. כ- 80% מגולשי האינטרנט בעולם משתמשים מדי יום במנוע חיפוש בכדי להגיע לדפי תוכן באינטרנט. בתוך שוק זה גוגל לבדה מכסה כיום (ספטמבר 2005) כ- 52% מהשוק העולמי, Yahoo מכסה 25% מהשוק ו- MSN שולט בכ- 10% משוק מנועי החיפוש.

כתיבת אתר שמנועי חיפוש יכולים לקרוא בקלות
אחת מן הבעיות המרכזיות בהתאמת אתר לקריאה באמצעות מנועי חיפוש היא כתיבה לא נכונה שמתבצעת ע"י מתכנתים חסרי מודעות. האתר עשוי להיראות נפלא ומורכב מתוכן איכותי אולם הקוד המצוי מאחוריו אינו קריא למנועי חיפוש. דוגמא טובה לכך היא תפריטי ניווט הכתובים בפלאש או
JavaScript. מנועי חיפוש אינם מסוגלים לפענח את תפריטי הניווט הללו ואינם יודעים להכניס לאינדקס שלהם את כל דפי האתר. כך נעלם מקהל היעד הפוטנציאלי של האתר חלקי תוכן רבים וחשובים.

אילו ביטויים מחפשים המשתמשים הפוטנציאלים שלי?
בצעו מחקר על מילות מפתח אלו. נסו לברר מהי מידת התחרות הקיימת ברשת על מילים אלו. אחרי שבחרתם מילות מפתח מסוימות או ביטויים המתאימים לאופי הפעילות שלכם כתבו תוכן איכותי הסובב סביב מילים אלו.

כתיבת תוכן איכותי ושמירה על מבנה אתר תקין
מנועי חיפוש אוהבים תוכן. הרבה תוכן.
רובוטים שסורקים את האתר שלכם אינם מבינים מה מסתתר מאחורי תמונה מעוצבת להפליא
או סרטון פלאש משעשע שמכילים טקסט שהעין האנושית מסוגלת להבין.
השתדלו לשמור על אתר נקי ככל האפשר מתמונות ופלאש - או לפחות השתמשו בהם בתבונה.
לכל תמונה ניתן להצמיד טקסט שמסביר למנועי החיפוש את משמעותה ואת המסר אותו היא נועדה להעביר.

מבנה דף
שמרו על מבנה דף הקריא למנועי החיפוש ומסייע להם להבין אילו חלקים משמעותיים יותר מאחרים.
לעין האנושית ברור מהי כותרת, אולם איך יידע זאת מנוע החיפוש?
משימה זאת מוטלת לפתחו של הגוף אשר יפתח בעבורכם את האתר שלכם.
עליו לדעת באיזה אופן עליו לממש את דפי האתר ובאיזה תקן להשתמש.
מומלץ להשתמש בתקנים מחמירים יותר אשר נקראים בקלות רבה יותר על ידי מנועי חיפוש.

פופולריות קישורים
מנועי החיפוש החדישים משלבים פרמטר נוסף במכלול המשקולות המדרגות את דפי האתר שלכם בתוצאות החיפוש.
בעולם האמיתי סביר להניח שאם אנשי מפתח ימליצו על עבודתכם כנראה שאתם אכן "נחשבים" יותר מאלו שלא יזכו להמלצות.
ככל שרבים הממליצים והם אנשים בעלי השפעה רבה יותר, כך תגבר ככל הנראה ההערכה הכללית אליכם ע"י מי שעדיין לא מכיר אתכם.
כך הוא המצב גם בעולמם של מנועי החיפוש.
אם אתרי אינטרנט רבים מכילים קישור אל האתר שלכם הרי שהם "מצביעים" עבורכם.
ככל שחשיבותם של אתרים אלה רבה יותר כך משקל הקול שנתנו לכם רב יותר.
חפשו אתרים בעלי השפעה אשר יכילו קישורים אליכם וכך תסייעו לשיפור המיקום שלכם בתוצאות החיפוש.

רמי גבאי משמש כמנהל קשרי לקוחות ואחראי על תכנון ממשקי המשתמש בחברת קומט מערכות מידע המתמחה במתן פתרונות כוללים ליזמות עסקית בתחום האינטרנט.

מקור המאמר: www.Articles.co.il



Go Back  Print  Send Page