הקדמה
בנית תוכן מותאם עבור מנועי חיפוש
תכנון דף כניסה לאתר
אופטימיזציה
מחקר מילות מפתח וביטויי חיפוש
כיצד יוצרים תנועה באתר אינטרנט
מנועי חיפוש ואינדקסים
רישום האתר במנועי חיפוש ובאינדקסים
איך להחליף קישורים בהצלחה
טיפים להפעלת אתר
שיפור המיקום בתוצאות החיפוש
טיפים SEO
טיפ מנצח לקידום האתר שלך
כיצד אני מקדם את האתר שלי בגוגל
קידום אתרים שגוי
העונשים החדשים של גוגל

כיצד יוצרים תנועה באתר אינטרנט
מחבר המאמר: ד"ר רוני הורוביץ www.internet-marketing.co.il

לאחר שיצרנו מערכת מכירות משומנת המשלבת דפים ברשת עם שיווק באימייל באמצעות אוטורספונדרים וניוזלטר (ראה חלק נפרד באתר) אפשר להתפנות סוף סוף לכיף האמיתי של האינטרנט... להביא טונות של מבקרים לאתר.

אין נושא שזכה לכל כך הרבה מיסקונספציות רמאויות וששוררת בו בורות כמו נושא הבאת תנועה לאתר. בחלק זה של האתר אכניס סדר בבלאגן ואלמד אתכם את כל השיטות האפשריות להביא מבקרים לאתר בחינם ובתשלום. כמו כן אזהיר אתכם מפני רמאויות וטריקים נלוזים שהשימוש יכול להמית אסון על העסק האינטרנטי שלכם.

היום מחוברים מאות מיליונים לרשת ולכן יש בעלי אתרים שמעלים את האתר שלהם "לאוויר" בחיל ורעדה של "הנה הבאתי את דברי לעולם". רבים משוכנעים שאם רק יעלו את האתר שלהם לאוויר כל העולם אכן יגיע להציץ, מלא סקרנות לבחון את היצירה החדשה.

צר לי לאכזב אתכם. זה פשוט לא עובד כך.
כדי להביא מבקרים לאתר יש לפעול באופן אינטנסיבי ומתמשך במגוון טכניקות אינטרנטיות להשקיע לא מעט מאמץ זמן וכסף.
זכרו יש מאות מיליוני גולשים אבל יש גם מיליוני אתרים המתחרים על תשומת ליבם.

בתשלום או בחינם?
כיום באינטרנט המודרני אפשר, פשוטו כמשמעו, לקנות מבקרים. למעשה משווקי אינטרנט מנוסים מתייחסים למבקרים באתר כאל סחורה, עוד משאב שעליהם לרכוש כדי לקיים את העסק שלהם.

היכולת של עסק לרכוש תנועה קשורה כמובן ביכולת של המערכת השיווקית שלו "לסחוט" מהתנועה הזו את מירב ההכנסות. לכן ההשקעה הטובה ביותר בהבאת תנועה לאתר היא דווקא זו שקשורה בהגדלת הערך של כל מבקר. זאת אפשר להשיג באמצעות הגדלת היחס בין מבקרים וקונים והגדלת הסכום שכל לקוח משאיר אצלנו.

למרות שפתחתי את הדיון הזה בנושא קניית תנועה חשוב לי להדגיש שעדיין ייחודה של רשת האינטרנט ביכולת שלה למשוך המוני מבקרים ללא כל תשלום, בעיקר באמצעות מנועי החיפוש, ובראשם גוגל, יהו ובקרוב גם msn.

אלה השיטות העיקריות לקנות תנועה
- מנועי חיפוש מסוג pay per click ובראשם overture.com ו תכנית AdWords של גוגל
- רכישת מודעות בניזולטרים
- מודעות banner על כל סוגיהן
- פרסום offline

אלה השיטות העיקריות להביא תנועה ללא תשלום
- מנועי החיפוש החופשיים ובראשם גוגל
- שיווק מפה לאוזן הידוע גם כשיווק ויראלי
- תכנית שותפים affiliate program זוהי תכנית שבה אתרים אחרים מקדמים את המוצרים שלכם תמורת עמלה. למרות שאתם משלמים לשותפים החלטתי לסווג את שיטת השיווק הזו במסגרת השיטות ללא תשלום כי אין משלמים מראש ומשלמים אך ורק עבור מכירות שנעשו.
- כתיבת מאמרים ופרסומם באתרים וניוזלטרים
- יחסי ציבור
- פרסום באמצעות קהילות ופורומים

שיטת הפרסום האופטימאלית נגזרת מאופי העסק שלכם. יש עסקים כמו למשל hotmail.com שנבנים באופן מוחלט על שיווק ויראלי, יש תחומי תוכן מסוימים שעדיין אינם מכוסים באופן משמעותי באינטרנט ואז דווקא מנועי החיפוש יעשו את העבודה. ויש עסקים בהם אם אינך יכול לקנות תנועה אינך יכול להתקיים.

לכל אחת מהשיטות האלה יש כללי משחק אותם תוכלו ללמוד כאן. הבדל בין פעולה נכונה לבין פעולה חובבנית יכול להיות בקלות ההבדל בין עסק מרוויח לעסק שיתרום לרזומה שלכם אבל לא לחשבון הבנק.

כמה מבקרים מגיעים לאתרים?
אנחנו נכנסים לאתר שנראה מקצועי ומרהיב הפלשים מהבהבים מכל הכיוונים וברור לנו שהושקעו מיליונים באתר. יש תחושה שהמונים נמצאים כאם אתנו.

אז כמה אנשים באמת מגיעים לאתרים וכיצד נוכל לדעת את המספר הזה באתר שלנו ובאתרים אחרים.

ראשית יש מספר מדדים מקובלים למדידת היקף התנועה באתר.

מספר מבקרים לתקופת זמן (יום, חודש) - מדד זה סופר את המספר הכולל של המבקרים באתר בתקופה מסוימת כולל מבקרים חוזרים. לכן אם מבקר נכנס לאתר שלכם בבוקר ולאחר מכן שוב אחר הצהריים הוא ייספר פעמיים.

מבקרים ייחודיים לתקופת זמן - כשמו כן הוא סופר אך ורק את המבקרים הייחודיים במשך תקופה. מדד זה עונה על השאלה מה גודלה של קהילת האנשים המשתמשים באתר. טכנית זהו מדד מורכב יחסית למדידה כי הוא דורש שתילה של עוגיה (קוקי) במחשב של המבקר כדי לזהותו בביקורו הבא. אתרים שהכניסה אליהם כרוכה בשם משתמש וסיסמא יכולים כמובן למדוד בקלות את מספר המבקרים הייחודיים כי כל מבקר מזהה את עצמו.

דפים נצפים לתקופת זמן - מדד זה סופר את מספר הדפים נצפים ללא כל התייחסות לזהות הצופה. אם מבקר צופה בדף באתר, עוזב אותו וחוזר אליו מאוחר יותר מדד הדפים הנצפים יגדל בשני דפים. מדד זה הוא רלוונטי בעיקר לצורך תמחור והמחרה של הפרסום באתר, כי פרסום מתבצע לפי מספר החשיפות.

ייתכן שתשמעו על מדד שנקרא hits. מדד זה היה מקובל בראשית ימי הרשת וכיום אינו פופולארי. הוא מבוסס על מספר הפניות לשרת. הבעיה היא שבכל פעם שדף רשת נטען במחשב של המבקר מבוצעות מספר פניות לשרת כתלות במספר האובייקטים שעל הדף. למשל אם דף האינטרנט מכיל תמונות על כל תמונה מתבצעת פניה לשרת כדי "למשוך" אותה מהמקום בוא היא מאוחסנת.


Go Back  Print  Send Page