הקדמה
בנית תוכן מותאם עבור מנועי חיפוש
תכנון דף כניסה לאתר
אופטימיזציה
מחקר מילות מפתח וביטויי חיפוש
כיצד יוצרים תנועה באתר אינטרנט
מנועי חיפוש ואינדקסים
רישום האתר במנועי חיפוש ובאינדקסים
איך להחליף קישורים בהצלחה
טיפים להפעלת אתר
שיפור המיקום בתוצאות החיפוש
טיפים SEO
טיפ מנצח לקידום האתר שלך
כיצד אני מקדם את האתר שלי בגוגל
קידום אתרים שגוי
העונשים החדשים של גוגל
טיפים SEO
השתמשו במפת אתר - עבור מנועי החיפוש יאהו ו- MSN, מומלץ לקשר למפה מדפי האתר השונים. השימוש במפת אתר עוזר למנועים להתמצא באתר שלכם ובהחלט יכול לעזור גם לגולשים שלכם להתמצא בו ביתר קלות.

עבור גוגל ניתן להשתמש בכלי SiteMaps, תוכלו למצוא הוראות בכתובת:
https://www.google.com/webmasters/sitemaps/docs/en/sitemap-generator.html

אל תנסו להתאים את כל הדפים לכל מילות המפתח - מומלץ לקחת דף ולבצע אופטימיזציה לאחת או שתיים ממילות המפתח. לאחר מכן קחו דף נוסף ובצעו בו אופטימיזציה לשתי מילים נוספת. המשיכו בפעולה זו עד שתכסו את כל מילות המפתח בין כל דפי האתר.

אל תסתמכו רק על מנוע חיפוש אחד - בצעו אופטימיזציה של מספר דפים למנוע חיפוש אחד ומספר דפים נוספים למנועים האחרים. כך תפנו לגולשים בכל המנועים ולא תהיו תלויים רק במנוע אחד להזרמת תנועה.

השתמשו ב- CSS באתר שלכם - כך תוכלו להוציא חלק מהקוד בדפים שלכם אל מחוץ לדף, תקצרו את אורך דפי ה- HTML ותגדילו את אחוז הטקסט הקריא מבחינת העכביש.
CSS מגדיר את עיצוב הדף מבחינות רבות כולל טקסט, צבעים, עיצוב טבלאות ועוד. חלק מהעכבישים שופטים אתרים בין השאר גם על אורך הקוד ואחוז הטקסט הקריא בהם.

הימנעו משימוש במילות פילטר - מילים שגורות בשפה שמנועי החיפוש מתעלמים מהן, דוגמת:
אם, על, או, מה, של, עם, אין, רק, את, אל about, an, and, are, as, at, be, by, from, how, i, in, is, with a, it, of, on, or, that, the, this, to, was, we, what, when, where, which,... מילים אלה מורידות את אפקטיביות מילות המפתח.

אל תשתמשו במילות עצירה - שימוש במילים מסוימות עשוי להביא לנידוי האתר. שפה גסה וכל מה שקשור לאתרי מבוגרים. בעיקר יש להימנע משימוש במילות עצירה בכותרות הדפים (יכול למנוע ביקור עכביש) ובאלמנטים חשובים נוספים.

עשו אתר "שטוח" - לא מומלץ לעשות אתר "עמוק" כלומר עם הרבה שכבות. רוב מנועי החיפוש לא יודעים לעקוב אחר קישורים הנמצאים מעבר ל- 2 או 3 שכבות.

שלבו קישורים פנימיים - הם יעזרו לעכביש לזחול בין דפי האתר השונים. מומלץ לקשר לא רק ע"י תפריטים או סרגלי ניווט אלא גם בהפניות מתוך התכנים באתר לדוגמא אל כתבה קודמת באותו נושא. שימוש נבון בקישורים פנימיים באתר שלכם יכול להביא לידי קטלוג כל דפי האתר באינדקסים של מנועי החיפוש.

הגודל כן קובע - אם יש לכם אתר קטן אתם בצרות. נסו להרחיב את האתר עם דפים חדשים. המינימום המומלץ הוא אתר עם 6 דפים המכילים בממוצע 200 מילים לדף. אתר קטן או ללא תוכן עשוי להישאר מחוץ לאינדקס.

כל דבר מוגזם מזיק ולכן התייחסו לחוק המאה - סה"כ הקישורים (חיצוניים ופנימיים) מדף בודד אסור שיעברו כמות של 100 קישורים.

הכניסו את מילות המפתח בכל מקום בו זה אפשרי מבלי שזה גובל בספאם כולל בשמות התמונות באמצעות ALT בתוך תג תמונה.

השתמשו בהדגשה במינון נכון - כתב מודגש מקבל עדיפות במנוע החיפוש אבל הפיכת כל הטקסט בדף למודגש מבטלת יתרון זה. במקרה זה מנוע החיפוש יתייחס לכתב המודגש כפי שהוא מתייחס לטקסט רגיל.

בחרו ספק טוב, גם אם הוא עולה לכם קצת יותר. מנועי חיפוש לא יכניסו לאינדקס אתרים היושבים על שרתים איטיים או שמרבים להיות למטה. חמור אף יותר הוא מצב בו העכביש חוזר לביקור באתר לבדוק את השינויים בו והשרת נפל. מקרה כזה יכול להביא להוצאת האתר מהאינדקס של מנוע החיפוש.
גם לגולשים חשובה מהירות עליית הדפים באתר ולכן אמינות הספק (וגם דפים קלים, עד 60k) תתרום לתחושת ההנאה או התסכול של הגולש.

חשוב לדעת: מנועי חיפוש רבים לא יכניסו לאינדקס אתרים היושבים על שרתי חינם מכיוון שבדרך כלל שרתים אלה אחראים על הפצת ספאם.

כניסה והשתתפות בפורומים ובתוכניות שותפים עשויות לתרום רבות לפיתוח האתר שלכם. תוכנית שותפים ניתן לקיים דרך
http://www.clickcenter.net.

יש חשיבות לכתיבה נכונה של שפת ה- HTML. דף הכולל שגיאה תחבירית של השפה אולי יראה טוב על המסך אך לא יוכנס לאינדקס במנוע החיפוש.
העכבישים קוראים HTML ע"פ התקן. דף שלא סגרתם בו תג או שכחתם מרכאות יכול לגרום לעזיבת העכביש לפני הוספתו לאינדקס של המנוע - הקפידו על כתיבה נכונה.

Go Back  Print  Send Page